سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش، برتر از عبادت است .خداوند فرموده است : «از میان بندگان خداوند، تنها دانایان از خدا بیم دارند» . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 98 خرداد 17 , ساعت 10:58 عصر

مشخصه هاى دنیاگرایان

دنیا گرایان

1 - به دنبال برترى جویى و فساد بوده و به حد خود قانع نیستند : ((ان قارون کان من قوم موسى فبغى علیهم ...: ))قارون از قوم موسى بود بر ضد آنان سر کشى کرد.
2 - طاغوت گراهستند : ((یریدون ان یتحاکموا الى الطاغوت و قد اءمروا ان یکفروا به (328) : ))مى خواهند براى قضاوت نزد طاغوت بروند در حالى که به آنها امر شده به طاغوت کافر باشند.
3 - دنبال نابود کردن نور خدا:« قوانین خدا» هستند : ((یریدون لیطفئوا نور الله باءفواههم ... مى خواهند نور خدا را با بازدم خود خاموش کنند... .« سند 2030 را ...»
4 - ثروت اندوز است :
5 - خود را متخصص و مغز متفکر ثروت اندوزى مى دانند: (( قال انما اءوتیته على علم عندى ... قارون گفت این ثروتها بر اساس دانش و آگاهى که نزد من است به من داده شده .
6 - در انتظار عمومى زینت کرده ظاهر مى شوند: فخرج على قومه فى زینته  « بر قومش با زینت هایش وارد مى شد.»
7 - شاد و سرمست هستند . به عبارت دیگر اعمالى از او سر مى زند که دلالت بر سرمستى او دارد:... ((اذ قال له قومه لا تفرح ان الله لا یحب الفرحین )وقتى قوم او به او مى گفتند شادمانى نکن خدا سرمستان را دوست ندارد.
8 - اتهام به دیگر رقیبان ، از هر نوعى که بتوانند آنان را از دید مردم بیاندازند تا میدان دنیاگرایى خود را بیشتر و گسترده تر نمایند. مثل اتهام فرعون به موسى که او ساحر است و تهمت قارون به آن حضرت . اتهام قریشیان به پیامبر اکرم : ((انک لمجنون (334) ))همانا تو دیوانه اى .
9 - آرزوى زندگى قارونى دارند - البته وقتى چشمشان به انسان رفاه طلبى مى خورد، هوس مى کنند که چه مى شد اگر ما هم مانند این آقا یک ماشین این چنینى و یک خانه محقر آنچنانى !! و یک ویلاى کنار دریا و... داشتیم -



لیست کل یادداشت های این وبلاگ